Het koor

Somerens Dameskoor is al 75 jaar verantwoord met muziek bezig en gaat daarbij uitdagingen niet uit de weg. Tijdens de repetities wordt hard gewerkt om het repertoire zo optimaal mogelijk te houden en een mooie klankkleur te bereiken. Stemvorming is een belangrijk onderdeel van de repetities. Somerens Dameskoor is een hechte groep waar naast het plezier in het zingen zelf, ook veel aandacht voor elkaar is.

Vanaf 1994 tot 2014 organiseerde Somerens Dameskoor het Kerstconcert in de Lambertuskerk. Op dit moment tekenen Mannenkoor de Nachtegaal en Somerens Dameskoor gezamenlijk voor de organisatie van het Kerstconcert.

Met regelmaat treedt Somerens Dameskoor op tijdens concerten of neemt deel aan korendagen.

Sinds 2006 is Helna Beelen dirigent van Somerens Dameskoor.

Somerens Dameskoor telt momenteel 24 leden.

Het koor repeteert op maandagavond van 20.00 uur tot 22.15 uur in De Ruchte te Someren.

Heb je zin om te zingen? Dan ben je van harte welkom om een keer vrijblijvend een repetitie bij te wonen. Neem hiervoor even contact met ons op.