Dirigente

Helna Beelen

Dirigente: Helna Beelen

Helna studeerde piano en orgel. Zij behaalde diploma's kerkmuziek en gregoriaans, koordirectie en orgel. Helna is als dirigent aan verschillende profane koren verbonden. Als organist en dirigent is zij werkzaam in vele parochies in Limburg en Noord-Brabant. Sinds 2016 is ze als dirigente verbonden aan een accordeonensemble.

In 2007 slaagde zij voor de Applicatiecursus Koordirectie voor Vakmusici bij Unisono in Utrecht.

Zij heeft begeleiding gegeven aan het Meijels Mannenkoor.

Tevens dirigeerde zij het Gemengd Koor Orpheus in Blerick.

In Roermond heeft zij het Gregoriaans Post-HBO in 2009 behaald.

De opleidingen kinesiologie en ademhalingstechnieken vormen een goede basis en aanvulling bij het werken met haar koren. Haar belangstelling beslaat een scala aan muzikale perioden en stijlen.

Sinds augustus 2006 is zij o.a. met veel plezier als dirigent verbonden aan het Somerens Dameskoor.